|
İngiltere'de EarlyBird Diabetes tarafından yapılan bir araştırmada, günümüz çocuklarının 25 yıl öncesine oranla daha şişman olduğu, çocuklarda obezitenin 5 yaşa kadar oluştuğu belirtildi. AA
|
|
|
Tüketicilerin bir bardağının maliyeti 10 YKr olan portakal suyu ile bir litresi 40 YKr olan süt yerine, ortalama 2-3 katı yüksek fiyattan satılan asitli içecekleri tercih etmesi üreticileri zor durumda bırakırken, uzmanlar sağlıklı yaşam için doğal içecek tüketilmesinin önemine dikkati çekiyor. AA |
|
|
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayhan Kuzu, posalı gıdaların gaz yapmaması için suyla birlikte alınması, kurubaklagillerin de ıslatılmadan tüketilmemesini önerdi. AA
|
|
|
Ankara Büyükşehir Belediyesi Halk Ekmek Fabrikası, ''fındıklı ekmek'' üretimine başlıyor. Halk Ekmek Fabrikası Genel Müdürü Ali İlkbahar, fındığın sayılamayacak kadar çok faydası olduğuna işaret ederek, ''Kan yapımı ve ruhsal sağlık için gerekli vitaminlerin bulunduğu fındığı, ekmek üretiminde kullanacağız'' dedi. AA |
|
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Balkaya, kara lahana ıslah çalışması kapsamında geliştirdiği 4 kara lahana türüne üniversitedeki hocasının soyadını ve çocuklarının adını vererek tescil ettirdi. AA |
|
|
Zayıflamak için rejim yapılırken karbonhidratlar bakımından zengin besinlerden kısmanın hafıza kaybına yol açabildiği belirlendi. Daily Mail gazetesinin haberine göre, Boston'daki Tufts Üniversitesinde yapılan bir araştırmada, rejim yaparken karbonhidratlı besinlerden kaçınanlar, yapılan hafıza testlerinde, rejim sırasında bir miktar makarna, ekmek ve patates yemelerine izin verilenlere göre daha kötü durumda çıktı. AA
|
|
Devamını oku...
|
|
|
Türkiye'de en fazla tanınan mandalina türü olan satsuma mandarin üretiminin önemli bölümünün yapıldığı İzmir ve çevresinde bu yıl rekor ihracat beklentisi, havaların mevsim normallerinin üzerinde gitmesi nedeniyle tehlikeye girdi. AA
|
|
|
BM Gıda ve Tarım Örgütü (FAO), bu yıl dünyada yetersiz beslenenlerin sayısını 963 milyon olarak açıkladı.Örgütün Başkanı Jacques Diouf, düzenlediği basın toplantısında, özellikle gıda fiyatlarının artması nedeniyle bu yıl yetersiz beslenenlere 40 milyon kişinin daha eklendiğini ve yetersiz beslenenlerin sayısının 963 milyona çıktığını belirtti. AA
|
|
|
Ege Üniversitesi (EÜ) Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümünde yaklaşık bir yıldır yürütülen çalışmalar sonucunda pekmez toz hale dönüştürüldü. Bugüne kadar yalnızca sıvı halde tüketilen pekmezin, toz formuyla tüketim alanları genişletilerek, katkı maddesi gibi kullanımının da önünün açılması hedefleniyor. AA |
|
|
Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) vatandaşın ucuza fındık yemesini sağlamak üzere, perakende fındık satış fiyatlarını yüzde 33,3 düşürdü. Ofis, daha önce 12 YTL olan 1 kilogramlık (KG) vakumlu paketlerde ambalajlı kavrulmuş fındığın fiyatını, bugünden itibaren 8 YTL'ye indirdi. AA
|
|
 Menderes Özat - Vücuda başka yararlarının yanı sıra özellikle ''karaciğerin dostu'' olarak bilinen turpun, bol vitamini nedeniyle kış aylarında sofralardan eksik edilmemesi gerektiği belirtildi. Osmaniye'nin Kadirli ilçesi Tarım Müdürü Fatin Rüştü Özeser, vitamin yönünden çok zengin olan turpun böbrek taşı, astım, sarılık, safra kesesi, bronşit, öksürük, karaciğer ve romatizma gibi hastalıklara iyi geldiğini vurguladı. AA |
|
Devamını oku...
|
|
|
Her yıl Kurban Bayramı’nın gelmesi ile birlikte ülkemizde et tüketiminde artış meydana geliyor. Ancak besin değeri açısından vücudumuz için faydalı olan et, yanlış pişirme yöntemleri sonucunda son derece zararlı bir gıda maddesine dönüşebiliyor. Hatta bazı hazırlama yöntemleri insanlarda kanseronejik etkiler görülmesine neden olabiliyor. Kadıköy Şifa Tıp Merkezi - Ataşehir Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Bahtiyar Tatay, et tüketiminde dikkat edilmesi gerekenleri açıklıyor ve Kurban Bayramı’nı daha sağlıklı geçirmek için öneriler sunuyor.
|
|
Devamını oku...
|
|
|
Zafer Akpınar - Türkiye'deki bazı firmaların ürettiği yumurtaların sarısında, göz ve kalp-damar sağlığı açısından büyük önem taşıyan lutein ve zeaksantin gibi önemli antioksidanlar bulundu. Celal Bayar Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özlem Tokuşoğlu, Celal Bayar Fen Bilimleri Enstitüsü master öğrencisi İrade Alakır'ın yürüttüğü tez projesinde, yumurta sarısının incelendiğini söyledi. AA
|
|
Devamını oku...
|
|
|
Tuğba Yardımcı Mısır - Uzmanlar, beslenmede çok önemli yeri olan Omega-3 yağ asitlerinin balıkta bolca bulunduğunu, bu nedenle haftada iki öğün balık tüketilmesi gerektiğini belirtiyorlar. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Azmi Telefoncu, Omega-3 yağ asitlerinin meme kanseri, kalp ve damar hastalıkları ile iltihaplı hastalıklara yakalanma riskini azalttığını, hipertansiyonun önlenmesinde son derece etkili olduğunu söyledi. AA
|
|
Devamını oku...
|
|